Domain Rating, vagy DR értelmezése

afrefs dr

A Domain Rating egy olyan pontszám, amely a domain által megszerzett backlinkek mennyiségének és minőségének mérésén alapul. A domain értékelés egy olyan módszer, amelyet arra használnak, hogy megértsék, mennyire tekintélyes egy webhely a keresőmotorok számára, és ezáltal javítsa a rangsorolást a SERP-kben, és a pontszám egy 1-100-as skálára esik, ahol a 100 a legjobb.

Amikor egy minőségi domain egy másik domain tartalmára hivatkozik dofollow linkeken keresztül, az bizalmat szavaz az adott tartalomnak, jelezve a keresőmotorok számára, hogy a tartalom hiteles, friss és releváns az adott témában.

A backlinket és az általa küldött jelet úgy is elképzelhetjük, ha úgy gondolunk rá, mint egy hivatkozásra. Ha például szeretne kipróbálni egy új éttermet, akkor valószínűleg megkérdez egy barátját, aki gyakran jár helyi éttermekbe, és szakácsiskolába járt. Mivel megbízik a barátja ízlésében és kulináris képességeiben, bármilyen éttermet ajánl, bízik benne, hogy minőségi ételeket és kiszolgálást kínál. Ez ugyanaz a koncepció, amikor egy megbízható és minőségi webhelyről kap egy backlinket a saját webhelyére, a bizalom, a relevancia és a minőség jelét adja át egy domainnek, mivel ő maga is rendelkezik ezekkel a jellemzőkkel.

A magas domain-értékelés kialakításához a online marketing ügynökség feladata, hogy kiváló minőségű, releváns, friss és hiteles tartalmat hozzanak létre a webhelyükön, hogy más domainek is hivatkozni akarjanak rá. Számos stratégia és taktika létezik, amelyet egy marketinges a backlinkek megszerzése és a domain-értékelés javítása érdekében végrehajthat; többek között, de nem kizárólagosan, az elveszett és törött linkek megszerzése, a versenytársak elveszett és törött linkjeinek megszerzése, vendégposzt/blog, tartalom újrahasznosítása.

Számos SEO-cég, például az AHREFs, a Moz és a SEMRush olyan eszközöket hozott létre, amelyek saját mérési metrikáik alapján határozzák meg egy domain általános minősítését vagy tekintélyi pontszámát. Fontos megjegyezni, hogy a Google egyik eszközt sem használja az algoritmusában tényezőként, ezek csupán egy prediktív mérőeszközként szolgálnak egy domain potenciális rangsorolásának meghatározásához.